Wetenschapsjournalist Diederik Jekel en Laurien Onderwater van het populairwetenschappelijke maandblad KIJK starten dit voorjaar samen een nieuwe podcast: KIJK: Het Experiment.
Als we kinderen en jongeren beter en liever willen leren lezen, moeten we ze meer rijke teksten aanbieden. Dat is de aanbeveling in een artikel in Tijdschrift Taal.
Het bestuur van Stichting Mores.online heeft besloten een onafhankelijke externe adviseur aan te stellen om een nieuw bestuur te vormen. Nu het bestuur zelf onderwerp van gesprek is geworden en daardoor ook het imago van het meldpunt wordt aangetast - neemt het bestuur zijn verantwoordelijkheid door ruimte te maken voor een nieuw bestuur dat Mores de komende jaren verder vorm kan geven.
Voor de tweede editie van NMO Mediatrends zijn ruim 10.000 respondenten van 13 jaar of ouder ondervraagd over het bezit en gebruik van media-apparaten en consumptie van video, audio en andere vormen van (digitale) content. Lees/download het rapport hier
Op 19 maart kwamen Europese boekverkopers bij elkaar om te praten over actuele onderwerpen in het boekenvak. Mathijs Suidman van CB was een van de sprekers.
In het visierapport: ‘Het marketingteam van de toekomst’, presenteert de DDMA negen trends en ontwikkelingen waar je als marketingteam de komende jaren écht niet omheen kan.
Zo nu en dan zetten wij van inct een artikel uit onze kennisbank opnieuw in de schijnwerpers. Vandaag gaat het over fancultuur, een belangrijke broedplaats voor talent.
In Egmond valt het huis-aan-huisblad Dorpsgenoten al sinds jaar en dag op de deurmat. ‘De betrokkenheid is groot. Artikelen worden letter voor letter gelezen.’
Zo nu en dan zetten wij van inct een artikel uit onze kennisbank opnieuw in de schijnwerpers. Omdat we het nog steeds een interessant artikel vinden en omdat we graag de aandacht vestigen op de schat aan informatie die in onze kennisbank te vinden is. Vandaag een tien jaar oud, maar nog steeds artikel over verkeerde of onduidelijke verwijswoorden.
Teksten van de marketingafdelingen van uitgeverijen zijn vaak net iets minder aantrekkelijk dan de producten van de uitgeverij. Herkenbaar? Lees dan de tips in dit artikel.
Als de Dikke van Dale kon praten, zou hij de stem van Van Dale-uitgever Jaap Parqui kunnen hebben. Serieus, ietwat nasaal en stijfjes, zoals je je bij een leraar wiskunde of klassieke talen zou kunnen voorstellen.
Het uitgeven van boeken is steeds aantrekkelijker voor tijdschriften en journalistieke merken. De uitgaves zijn vaak succesvol en eindigen hoog in de bestsellerlijsten. Hoe komt dat?
Het aanbod meertalige kinderboeken is zeer beperkt. “Een gemiste kans”, vindt de tweetalige ondernemer Carolina Bongers, “want taalverwerving is het meest actief in het kinderbrein tot acht jaar.”
Hoewel Hans Willem Cortenraad na zijn afscheid bij CB best wel wat meer tijd wilde steken in de privé-werkbalans, kon hij het aanzoek van Audax niet weerstaan en ging hij als CEO een nieuwe uitdaging aan. "Want het belang van een welvarend Audax is vanuit diverse perspectieven groot."
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer