Uitgelicht

Save the date: 20 november inct.spiratie!

inct.spiratie is vernieuwd! Niet meer een hele dag, maar een middag rondom één thema. De eerste editie nieuwe stijl is op 20 november 2019 en heeft als thema: data driven publishing. Een viertal sprekers gaan u bijpraten over de rol van data in het uitgeefproces.


Sijthoff Media gaat meer inzetten op educatie

Floris van Dam treedt per 15 juli 2019 als Director Education in dienst bij Sijthoff Media, uitgever van onder meer Adformatie, AG Connect en Binnenlands Bestuur en de publiekstititels Kidsweek, 7Days en Samsam. Van Dam wordt als Director Education verantwoordelijk voor het uitbouwen van de educatietak voor alle B2B-clusters van Sijthoff Media.


Spielberg-app: horror die alleen in het donker te lezen is

Volgens Cnet werkt Steven Spielberg aan een app speciaal voor griezelverhalen. Om het extra spannend te maken zijn de verhalen alleen te volgen tussen zonsondergang en zonsopgang. De extra spannende verhalen zullen op het Quibi-platform verschijnen. De voorlopige titel is Spielberg After Dark.


Nieuwe slag in de strijd rond nepvideo

Een paar weken nadat hij weigerde om een gemanipuleerde video van voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, de Democraat Nancy Pelosi, van Facebook te verwijderen, is Marc Zuckerberg nu zelf het slachtoffer geworden van een fake video. De video is gemaakt door een aantal video-artiesten en een reclamebureau.


Schwung bij WPG: ‘Wij leren elke dag nieuwe dingen’

We waren eigenlijk te vroeg met ons bericht over Thrill Seeker een paar weken geleden, maar het zette ons wel op het spoor van Schwung, de innovatie-afdeling binnen WPG. Er blijkt achter de schermen bij WPG van alles te gebeuren als het gaat om innovatie. Inct sprak met Laurens Massee, die aan het hoofd staat van Schwung, en Gwena Jaouen, wiens missie het is om WPG meer data-driven te maken.


Ook luisteren kan nu interactief zijn

De opkomt van luisterboeken, podcasts en slimme speakers is regelmatig in het nieuws, ook hier op inct.nl. Dat lezers steeds vaker luisteren – ook ten koste van lezen –, zal geen verrassing meer zijn. Daarmee is een nieuw omslagpunt bereikt: zodra een voormalig niche-product een kritieke massa bereikt, is dat voor velen het moment om ook in te stappen. Voor anderen is het een signaal om verder te kijken. Ook voor inct.


De podcastdokter: eerste hulp bij podcasts maken

Het aanbod van Nederlandstalige podcasts groeit: De Brand in het Landhuis, Tante Jos, Waarom?, de Blankenberge Tapes, Bob, Liefdeslessen. Ook de interesse in het maken van een podcast neemt sterk toe. Maar hoe pak je dat aan? Podcastdokter Marion Oskamp biedt uitkomst. Met haar jarenlange ervaring als programmamaker en eindredacteur bij de NTR helpt zij beginnende podcastmakers op weg.


Longread: luisteren in plaats van lezen

Er zijn meer manieren om een verhaal te vertellen dan met tekst en beeld. Bijvoorbeeld met audio. En steeds meer consumenten luisteren liever dan dat ze lezen. In deze longread worden de drie audioproducten besproken die het meest lijken op bekende uitgeefproducten. Maar dan om met je ogen dicht van te genieten.