Anne Schroën, de nieuwe directeur van de KBb en Boekenbon bv begint met een paukenslag: KBb/Boekenbon stopt met Readr, het loyaliteitsprogramma dat gekoppeld is aan de gelijknamige app. Dat meldt Boekblad.
De Nederlandse scale-up Instant Magazine verandert haar naam in Foleon. De naamsverandering gaat gepaard met een nieuwe visie, een volledig nieuwe huisstijl en productverbeteringen.
Volgens BVA heeft het stopzetten van de duale financiering voor de Publieke Omroep uitsluitend negatieve gevolgen voor de kijker en ontneemt het de overheid de mogelijkheid een veilig alternatief aan burgers en bedrijven te bieden voor de grote Tech reuzen.
Met ingang van 1 januari 2019 heeft de nieuwe uitgeverij Coiffure Media Group alle activiteiten in de kappersbranche overgenomen van Vakbladen.com. Coiffure Media Group richt zich met haar online en offline kanalen op de professionele kappersbranche.
Audax Groep heeft Casper de Nooijer tot Chief Executive Officer benoemd. Hubert de Leeuw blijft als bestuursvoorzitter aan, en draagt zijn operationele verantwoordelijkheden over aan De Nooijer.
‘Reistijd is eigen tijd’, vindt de NS. En om die tijd goed te benutten, konden treinreizigers zich aanmelden voor de WhatsApp-thriller Ontspoord. Gedurende vijf dagen krijgen de deelnemers 210 tekst-, -foto-, spraak- en videoberichten. Op vrijdag 1 februari volgt de ontknoping. Binnen enkele uren werden de tweeduizend beschikbare plekken vergeven.
De Chantal, Linda en Wendy. ‘Voor me moeder!’ zal menig puber zeggen en verder swipen. ‘Maar nu heb je ook gewoon de Dylan,’ antwoordt YouTube-sensatie Dylan Haegens (26). Met twee miljoen volgers in zijn kielzog zag uitgeverij Hearst Magazines wel brood in een personality-tijdschrift over de YouTuber. ‘Kinderen willen ook wel eens wat anders dan internet.’
Steeds meer sites gaan over op https – de beveiligde versie van het standaard webprotocol –, waaronder inct. Waarom is het voor uitgevers belangrijk om deze stap ook te maken?
Voor mijn eerste interview van 2019 reis ik af naar Alkmaar. Net voor de feestdagen kwam daar het nieuws vandaan dat Uitgeverij Kluitman overgenomen zou gaan worden door BBNC in Amersfoort. Dat vraagt om een nader gesprek met directeur/eigenaar Piero Stanco die al 33 jaar de fameuze uitgeverij leidt.
Anneleen Bru heeft een missie: de relatie tussen mens en huiskat moet beter. Om zo veel mogelijk mensen met die missie te bereiken heeft ze er een boek over geschreven en in eigen beheer uitgegeven. Dat werd een enorm succes. Vooral voor een boek dat in eigen beheer is uitgegeven is dat uitzonderlijk.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer