Podcastrecensie: Hoge Bomen
Wie is Christian van Thillo, de eigenaar van DPG Media, die zelden in de schijnwerpers staat? Daarover gaat het over in het nieuwe seizoen van de BNR-podcast Hoge Bomen
Wie is Christian van Thillo, de eigenaar van DPG Media, die zelden in de schijnwerpers staat? Daarover gaat het over in het nieuwe seizoen van de BNR-podcast Hoge Bomen
MeMo², onderdeel van onderzoeksbureau Kantar, heeft in samenwerking met Tonny Media onderzoek gedaan naar de impact van adverteren in podcasts. De resultaten zijn nu beschikbaar in een praktische gids voor adverteerders & uitgevers.
Tijdens de 4e editie van het NPO Luister Podcast Festival is de winnaar van de Podcast Pitch bekendgemaakt. Janneke Verbaarschot won met haar idee voor een podcast over de wereld van bingo. Zij mag nu de podcast samen met BNNVARA ontwikkelen tot een volwaardige podcast op NPO Luister.
De populariteit van de podcast blijft onveranderd hoog. Het aantal luisteraars is sinds 2019 verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Dit blijkt uit de 10e editie van de Podcast Monitor gehouden door Markteffect. De samenvatting is hier te lezen/downloaden.
Hoe is het familiebedrijf DPG ontstaan? Hoe gaan ze te werk, hoe konden ze zo groot worden en wie is die charismatische eigenaar Christian van Thillo? Journalist Mark Koster volgde voor zijn boek ‘De Belg’ én het nieuwste seizoen van de podcast Hoge Bomen, twee jaar lang de wegen van Christian van Thillo.
De podcast over het Venlo-incident laat zien dat ook in 1939 al nepnieuws rond ging.
Het gezamenlijke luistertijdaandeel van de publieke radiozenders is in 2023 uitgekomen op 34,9 procent. Daarmee groeit NPO Audio voor het zevende jaar op rij. In het luisteronderzoek van 2022 was het aandeel nog 32,3 procent. Wekelijks bereikten de NPO-radiozenders gemiddeld meer dan 6,2 miljoen Nederlanders.
Ook heren van zekere leeftijd en statuur voelen zich aangetrokken tot de podcast, waarin zij naar hartenlust hun kennis, meningen en liefhebberijen kunnen spuien.